IT業界は、多様性とその包括性の点で、最も遅れた業界の一つであることが知られている。
大手IT企業Googleは、エスニックマイノリティの人材維持・確保率改善を約束しているが、2017年から改善対策が取られているにもかかわらず、2018年における黒人とラテン系アメリカ人の比率は依然として平均より低い。
ネイティブアメリカンの数値は平均を下回ってかつ減少したが、これは労働者の離職が他の業界の企業よりも速く、離職率が高いことを意味している。
こういった事態を解消するために、Googleは2018年にDiversity, Equity & Inclusion部署のグローバルディレクターが打ち出しているイニシアチブプログラムを導入した。それは「リテンション(人材の維持・確保)ケースマネージャー」と呼ばれる人を配置することで、彼らの役割とは、過小評価された労働者が自分の会社での役割に満足感を得られるようにし、仕事に参加しているという実感を持たせ、また仕事を通じて自身の成長とその機会を与えられるようにすることだ。
The tech industry is known to be one of the bad situations of Diversity and Inclusion.
The tech giant Google is committed to improving its minorities retention rate but despite some improvement from 2017, its 2018 rates for black and Latin community is still lower than the average.
While its Native American index has fallen under average, meaning employees left the company at a faster rate than the other average companies.
In order to reverse this phenomenon, Google started in 2018 a new initiative called “Retention Case Managers” led by its Global Director of Diversity, Equity & Inclusion in order to “make sure underrepresented employees find satisfaction in their role, feel included at work and have opportunities to develop and grow.”