フランスやケベック(カナダ)など一部の地域では、宗教的なシンボルの表示が禁止されている。しかし、アメリカ企業における新しい傾向として、表示を奨励する流れが生まれている。
AP通信によると、フォーチュン100社の20%以上が信仰ベースのERGを導入しているとのこと。
アメリカ企業では、LGBTや障害者などマイノリティ向けの支援プログラムを実装することが一般的であったが、宗教はしばらく忘れ去られていた。
「人種、性別、性的指向を取り巻く特別なインクルージョンプログラムが一般的ではあるが、ビジネスの現場では、信仰の表現が非常に重要であることを急速に認識しつつある。企業は全ての人に宗教の自由を提供する」と、Religious Freedom&Business Foundationの創設者兼社長のブライアン・グリム(Brian Grim)は述べる。
「宗教的側面は人間の生活に不可欠な部分であり、活気に満ちた企業はこの側面を歓迎し、サポートする必要がある」と、カトリック大学、ブッシュスクールオブビジネスのアンドリュー・アベラ(Andrew Abela)は述べる。
While showing religious symbols is prohibited in some countries such as France or Quebec (Canada), the new tendency of American corporation is to encourage them.
According to the Associated Press, more than 20% of the Fortune 100 companies have implemented faith-based ERG.
As it was common for US corporations to have support programs implemented for minorities such as LGBTs and persons with disabilities etc. religion was for a while forgotten.
“While special inclusion programs surrounding race, gender and sexual orientation are the norm, the business community is rapidly realizing that faith expression is critically important,” said Brian Grim, founder and president of the Religious Freedom & Business Foundation, an organization aimed to encourage companies to provide religious freedom for everyone.
“The religious dimension is an essential part of human life, and any vibrant business ought to welcome and support this dimension,” said Andrew Abela the Catholic University, Busch School of Business.