現在、世界では、25億人の年齢・人種・性別・性的指向など、あらゆる人々が、ビデオゲームをプレイしている。
ゲーム業界でのダイバーシティ&インクルージョンの増加と促進を目的としたプロジェクト、#RaiseTheGame がローンチされ、イギリスゲーム業界は、英国ゲーム業界のダイバーシティに関する史上初のレポートを発表した。
#RaiseTheGameについて詳しくはこちら。
イギリスの大手ビデオゲーム業界団体「Ukie」のCEO、Jo Twist OBE氏は、シェフィールド大学と共同報告書を執筆。
「ダイバーシティは、ゲーム業界が成長し繁栄していく為には必要であるが、決して素晴らしいものではない。この国で毎日ゲームをプレイしている数千万人の人々は、無数の文化・ライフスタイル・経験があり、それらプレーヤーが、ゲームのセクターを前進させ、より創造的で包括的なゲームへと繋げている」と述べた。
レポートの主な結論は以下の通りである。
(英国以外の従業員のほとんどがヨーロッパ人であるため、この数値はBrexitの適用により低下する可能性がある)。
2,5 billion people play video-games around the world, representing all kind of diversity, age, race, gender, sexual orientation etc.
For the launch of #RaiseTheGame initiative, a project aimed to increase and promote D&I in the gaming industry, the UK gaming industry released the first ever report regarding diversity in the UK’s gaming industry.
To learn more about the #RaiseTheGame initiative, please click here.
“Diversity isn’t a nicety; it’s a necessity if the industry is going to grow, thrive and truly reflect the tens of millions of people that play games every day in this country. A diverse industry that draws on myriad cultures, lifestyles and experiences will lead to more creative and inclusive games that capture the imagination of players and drive our sector forward,” said Dr Jo Twist OBE, CEO of Ukie. Ukie co-authored the report in collaboration with the University of Sheffield.
The main conclusions of the report are: