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2020.02.28

#RaiseTheGame。 ゲーム業界のダイバーシティに関する新しいレポートのリリース

目次

現在、世界では、25億人の年齢・人種・性別・性的指向など、あらゆる人々が、ビデオゲームをプレイしている。

 

ゲーム業界でのダイバーシティ&インクルージョンの増加と促進を目的としたプロジェクト、#RaiseTheGame がローンチされ、イギリスゲーム業界は、英国ゲーム業界のダイバーシティに関する史上初のレポートを発表した。

#RaiseTheGameについて詳しくはこちら

 

イギリスの大手ビデオゲーム業界団体「Ukie」のCEO、Jo Twist OBE氏は、シェフィールド大学と共同報告書を執筆。

「ダイバーシティは、ゲーム業界が成長し繁栄していく為には必要であるが、決して素晴らしいものではない。この国で毎日ゲームをプレイしている数千万人の人々は、無数の文化・ライフスタイル・経験があり、それらプレーヤーが、ゲームのセクターを前進させ、より創造的で包括的なゲームへと繋げている」と述べた。

 

レポートの主な結論は以下の通りである。

  • ゲーム業界の従業員数の3分の2は35歳未満。
  • ゲーム業界の従業員におけるBAME(黒人・アジア人・少数民族)の割合は10%。英国のBAME労働人口よりもわずかに高い。
  • ゲーム業界の従業員のうち、70%は男性であり、28%が女性、2%がノンバイナリージェンダーである。ゲーム業界の女性代表数は、クリエイティブ業界のその数より大きく下回っている。
  • ゲーム業界の従業員の28%は英国以外の国籍。

(英国以外の従業員のほとんどがヨーロッパ人であるため、この数値はBrexitの適用により低下する可能性がある)。

  • ゲーム業界の21%はLGBTと言われており、英国のLGBT人口の3〜7%に比べて非常に高い割合である。また、バイセクシュアルの人々の割合も英国人口全体の0.7%と比較して11%と高くなっている。

2,5 billion people play video-games around the world, representing all kind of diversity, age, race, gender, sexual orientation etc.

 

For the launch of #RaiseTheGame initiative, a project aimed to increase and promote D&I in the gaming industry, the UK gaming industry released the first ever report regarding diversity in the UK’s gaming industry.

 

To learn more about the #RaiseTheGame initiative, please click here

 

“Diversity isn’t a nicety; it’s a necessity if the industry is going to grow, thrive and truly reflect the tens of millions of people that play games every day in this country. A diverse industry that draws on myriad cultures, lifestyles and experiences will lead to more creative and inclusive games that capture the imagination of players and drive our sector forward,” said Dr Jo Twist OBE, CEO of Ukie. Ukie co-authored the report in collaboration with the University of Sheffield.

 

The main conclusions of the report are:

  • 2/3 of the gaming employees are under 35 years old.
  • The representation of BAME (Black Asian and Minority Ethnic) employees (10%) is slightly higher than the UK working population of BAME.
  • 70% of the employees identify as male, 28% as female and 2% as non-binary. The female representation in under the national working representation as well as under the creative industry representation. The creative industry include among others advertising, music, movies, fashion, games, video games etc.
  • 28% of the employees are non-UK nationalities compared to 17% for the working population. (Ed. This number might fall down with the application of the Brexit as most of the non-UK employees are Europeans).
  • 21% identify as LGBT compared to 3 to 7% for the population, the higher representation been bisexual people with 11% identifying as bisexual compared to 0,7% of the overall population.
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