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2020.01.30

ダイバーシティを促進することを約束するイタリアファッションブランド

目次

イタリアのファッション業界を促進することを目的としている非営利団体、国立イタリアファッション会議所(Camera Della Moda)は、業界のダイバーシティを促進するために、新しいマニフェストをリリースした。

 

ほとんどのイタリアのファッションブランドは、ファッションの主要な役割において、人種を増やし性別のダイバーシティを促進していくこととするこのマニフェストに同意。

 

また、イタリアファッション協会のカルロ・カパサ氏は、「私たちは長年、性別・宗教・肌の色・身体能力に基づく差別に反対してきたが、これらが何も改善されていないことを認識しなければならない。業界を見てみると、性別の格差が持続し、職場には女性にとって好ましくない状況があり、場合によっては差別があることも認識した。」と述べた。

 

昨年、プラダ、グッチ、D&Gなど、差別で告発されたイタリアのブランドはほとんどなかった。

 

ファッションスポットによると、ミラノのファッションは、パリ・ニューヨーク・ロンドンに比べ、人種的ダイバーシティの面で遅れている。

 

「グローバル企業がターゲットとする世界を代表することを望むなら、彼らはダイバーシティを歓迎し、彼ら自身の国境を越えなければならない。」とカルロ・カパサ氏は述べる。

 

ファッション業界においては、女性の割合が多いにもかかわらず、意思決定のほとんどは依然として男性が行っているのが現状である。

 

また。カルロ・カパサ氏は「取締役会、CEO、その他重要な役割を見ると、男性の方が有利になる現状があるかもしれない。その為、女性の昇進を義務付けるクォータを導入することではなく、女性が同じチャンスを持つことができるように条件を作成していきたい。」と述べた。

The National Chamber of Italian Fashion (Camera Della Moda), a non-profit organization aimed to coordinate the Italian fashion industry, released a new manifesto in order to promote diversity in the industry.

 

The manifesto agreed by most of the Italian fashion brands intends to increase racial and gender diversity in fashion’s key roles.

 

‘’We have been speaking for many years against discrimination based on gender, religion, skin color and physical ability. But we must acknowledge that this has not been truly implemented. We looked at our industry and we saw there is disparity. We saw that a disparity of gender persists, that there are conditions not favorable to women in the workplace and in some cases there is discrimination,” said Carlo Capasa, president of the Italian Chamber of Fashion.

 

Last year, few Italian brands were accused of discrimination, including Prada, Gucci or D&G.

 

According to Fashion Spot, Milan’s fashion in lagging in terms of racial diversity compared to the others fashion center, Paris, New York and London.

 

 “If global companies want to represent the world they are targeting, they must welcome diversity and look beyond their own borders,” reacted Capasa.

 

Despite a larger representation of women in the industry, decisions making are still dominated by men.

 

’If we look at the boards, at the CEOs, at other key roles, there might be an advantage for men. But we don’t want to introduce quotas obligating companies to promote women. We want to create the conditions so that women can have the same chances,’’ said Capasa.

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