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2019.10.11

航空業界でジェンダーダイバーシティを増やす新しい取り組みが発動

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国際航空運送協会(IATA)は「25by2025」と呼ばれる新しい取り組みに着手した。管理職における女性メンバーを増やすことが狙いだ。IATAは世界中の航空会社、約290を再編成した。

 

この取り組みは拘束力のあるものではなく、各会社が自由に関与してもらうもので、どの部署においても2025年までに最低25%まで女性の割合を増やすことが目標となっている。また、主要なダイバーシティ指標に基づいて年間報告を出すよう促されている。

 

IATAの2019世界航空運送サミットでは、エアニュージーランドのCEOであるクリストファー・ルクソン(Christopher Luxon)が、航空業界におけるさらなるジェンダーダイバーシティを求めた。

 

業界のダイバーシティに関する正式なレポートはないが、しかし見積もりによると女性のパイロットは5%、CEOは3%、管理職は13%だそう。

 

「航空会社は多様かつジェンダーバランスの取れた職場がもたらす価値を理解している。‘’25by2025‘’キャンペーンは世界的な文脈と奨励をジェンダーバランスの不均衡さに取り組もうと我々がすでに着手している数々の取り組みに対し提供している。

 

IATAはまた、現在19%である自分たち協会のジェンダーダイバーシティも2025年までに25%に増やそうとしている。「我々の仕事は2025年に完了するわけではない。これは始まりにすぎない。我々の究極の目的は、もちろん50:50の男女割合であるが、業界のどこにおいても全ての人にとって平等な機会が当てられるべきだ」とアレクサンドル・デ・ジュニアック(Alexandre de Juniac)は述べる。

 

現在のところ、トップ100の航空会社のうち、たった3つしか50:50を達成していない。エアカナダ、サウスアフリカンエアウェイズ、ベトジェットエアの3つである。

IATA, International Air Transport Association, is launching a new a new initiative called 25by2025 in order to increase women’s representation in senior positions.

IATA reorganizes around 290 airline companies around the world.

 

The initiative is not binding but based on a voluntary commitment to increase women’s representation in leading and under-represented positions by a minimum of 25% by 2025 as well as annually reporting on key diversity metrics. 

 

During the IATA 2019 World Air Transport Summit, the CEO of Air New Zealand, Christopher Luxon asked the airline industry to do more for gender diversity.

 

There are not clear reports on the diversity of the industry, but based on estimations women represent 5% of the airline pilots, 3% of the CEOs and around 13% of senior positions.

 

“Airlines understand the value that a diverse and gender-balanced workforce delivers. The 25by2025 Campaign provides a global context and encouragement for the many initiatives our members are already taking to address the gender imbalance,” said Alexandre de Juniac, IATA’s director general and chief executive.

 

The IATA association is also committed to increase its own diversity by at least 25% of women representation by 2025, currently at 19%.

“Our work will not be done in 2025, in fact, this is only the beginning. Our ultimate aim is of course for a 50-50 gender split with equal opportunities for everyone in every part of our industry,” said Alexandre de Juniac.

 

So far, in the top 100 airline companies, only 3 have achieved a 50% representation, Air Canada, South African Airways and VietJet Air.

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