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2019.08.05

コカ・コーラ アマティル社、ジェンダーダイバーシティーの好例に

目次

オーストラリアのコカ・コーラボトラーズ企業であるコカ・コーラ アマティル(Coca-Cola Amatil)社は、目標としていた2020年より一年早く管理職の女性割合を30%にした。

 

2018-19年のレポートによれば、アマティル社は管理職の34%が女性で占められている。オーストラリアの企業における管理職女性の割合は、平均で23.5%だ。

 

「ビジネスにおけるジェンダーダイバーシティーは、実行するのが’’正しいこと’’から’’賢いこと’’に変化している。FMCG(Fast-Moving Consumer Goodsの略、低価格の日用品を指す)に関してジェンダーダイバーシティーが特に重要であることは疑いの余地がない。これら商品の購買層は多くが女性であり、売り上げの80%以上に影響を及ぼしている」と、アマティル社の管理ディレクターであるアリソン・ワトキンス(Alison Watkins)は述べる。

Coca-Cola Amatil, the Australian bottler company for Coca-Cola, has reached 30% of its target for women on boards, senior position and management one year before its 2020 deadline. .

 

According to the 2018-19 report, the company reached 34% management positions held by women. While the Australian average in the same sector is 23.5%.

 

“Gender diversity in business has shifted from being the ‘right thing to do’ to being the smart thing to do” “There’s no doubt that gender diversity is particularly important in FMCG (“Fast-Moving Consumer Goods”, ed.), with women comprising many of our customers and influencing over 80 per cent of consumer purchasing” said Coca-Cola Amatil Group Managing Director Alison Watkins.

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