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2019.07.24

フェイスブック、マイノリティーの従業員割合を増やすと約束

目次

フェイスブック(Facebook)はアニュアルレポートを発表したばかりで、多少の改善はあったものの、社内はいまだに白人男性が優位な状況である。

 

この状況を打破すべく、フェイスブックは今後五年間における計画の再構築を発表した。目的は、社内における少数派グループの割合を少なくとも50%にまで上げることだ。

「2014年に我々の戦略的努力が始まって以来、フェイスブックに雇用されながらも少数派だった人々の数を増やすことに多少の進歩はあったと認識している。しかし、もっと改善されるべきだ」と会社の代表は述べる。

 

 

現在、会社は世界的に見て63.1%が男性だが、この数字は管理職になると67.4%にまで上がる。

5年以内に、フェイスブックは男女間のバランスをよくするために、女性の数を倍にしたいと考えている。

 

民族データに関して言えば、フェイスブックはアメリカ国内のデータしか発表していない。44.2%が白人、43%がアジア人、5.2%がヒスパニック系で3.8%が黒人だ。ヒスパニックと黒人に関して言えば国内の人口構成とは違う。そのため、これら二つの少数グループの人数を次の5年で二倍にしたい意向。

 

「我々は、次の5年で社内の人間の少なくとも50%を女性、黒人、ヒスパニック、ネイティブアメリカン、ポリネシア系、ハーフなどの混血、障害者や兵役経験者で構成したいと思っている。こうすることで、我々は世界的に女性の数を二倍、アメリカにおいては黒人とヒスパニックを二倍にしようと思っている。そうすることで我々のプラットフォームやサービス、製品を利用する顧客の状況を反映し、よりよいサービスを提供する企業になれるだろう。それによりフェイスブックはより歓迎される企業となり、多様性が進むことに伴う責任にも応える企業となるだろう」

 

Facebook just published its annual report and despite some little improvements, the company is still white-men dominant.

 

To change this, Facebook has announced a restructuring plan over 5 years, aiming to reach at least 50% of people from minority groups in the company.

“Since 2014, when our strategic efforts began, we’ve made some progress increasing the number of people from traditionally underrepresented groups employed at Facebook but we recognize that we need to do more,” said the company representative.

 

Currently, the company is globally 63.1% male, that number goes up to 67.4% for the senior leadership position.

Within the next 5 years, the group intend to double its female workforce in order to bring a better balance between men and women.

 

Regarding its ethnicity data, the group only published its US data. With  44.2% White, 43% Asian, 5.2% Hispanic and 3.8% Black, Facebook is far from the national demographic representation concerning its Hispanic and Black community, aiming to double its workforce for these two minority groups within the next 5 years.

 

“We envision a company where in the next five years, at least 50% of our workforce will be women, people who are Black, Hispanic, Native American, Pacific Islanders, people with two or more ethnicity, people with disabilities, and veterans. In doing this, we aim to double our number of women globally and Black and Hispanic employees in the US. It will be a company that reflects and better serves the people on our platforms, services and products. It will be a more welcoming community advancing our mission and living up to the responsibility that comes with it.”

 

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