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2019.07.09

ユニリーバ、ステレオタイプに挑む

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2016年に始まった「アンステレオタイプ(Unstereotype)」構想だが、ユニリーバはステレオタイプによる差別撤廃に真っ向から挑むことを決めた。

 

この動きに関連して、ユニリーバは63の販売会社にDNAテストとロンドンカレッジ大学の反ステレオタイプに関する授業を受けるよう依頼した。

「この取り組みのゴールは、我々の販売会社をよりクリエイティブにし、もっとよい仕事をしてもらい、ブランドの可能性を解放してもらうために、彼らのマインドを”アンステレオタイプ”にすることだ」と、ユニリーバのグローバルマーケティング部副局長で、ダイバーシティー&インクルージョンの局長であるアリーン・サントス(Aline Santos)が述べた。

「販売会社の人たちがこのテストを受け、結果に現れる自分自身の姿に驚く様子を見ることは素晴らしいものだ。彼らの多くが自分のルーツがアジアやアフリカにあることを知らない。これはかなり意外なことだ」

結果として、「消費者データからのステレオタイプな推論」は63の販売会社の中で35%減少した。更に、ユニリーバは彼らの顧客の96%がブランドをポジティブなイメージで認識していると発表。

 

サントスによれば、雇用プロセスは包摂を向上させるのに必要不可欠とのことだ。このため、ユニリーバは性別に無関係な履歴書を作成するためのアルゴリズムを作り出し、これによって社内の女性が増え、管理職の女性は49%に増加した。

Started in 2016 with its Unstereotype initiative, Unilever is determined to tackle stereotypes.

 

For this Unilever asked 63 of its marketers to take a DNA test as well as taking anti-stereotype classes from the University College London.

“The goal was to ‘unstereotype’ my marketers’ minds to make them more creative, do their job better and unleash the potential of our brand,” Said Unilever’s executive vice-president of global marketing and head of diversity and inclusion, Aline Santos.

“It was amazing to see how our marketers took this test and were surprised about themselves. Many of them didn’t know their heritage that was coming from Asia or Africa. It was quite surprising.”

 

As a result, “stereotypical inferences from consumer data” decreased by 35% among these 63 marketers.

In addition, Unilever states its customers perceive the brand at 96% positive. “Even if 96% of what we are doing is right I wanted to make it even more effective, even more creative and with an even more original focus,” said Santos.

 

According to Santos, the hiring process is essential to increase inclusivity. For this Unilever created an algorithm to “de-bias CVs” which has expanded the number of women in the company, bringing the number of women in managerial positions to 49%.

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