ある店舗で起きた人種差別に関する事件を受けて、化粧品や日用品を扱うフランスの多国籍企業・セフォラ、アメリカ(Sephora America)支店は従業員16,000人全てに対し、1時間に及ぶインクルージョンワークショップを行うことにした。
企業側は研修内容に関して詳細を明らかにしていないが、事件が起きる数ヶ月前と比べて状況に改善が見られるそうだ。セフォラは今後、ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)に関する更なる研修を提供するとのこと。
「あの事件によって、なぜ帰属意識が大事なのか、我々の認識がこれまで以上に強化された」とセフォラは述べている。
昨年、似たような事件が国内のスターバックス(Starbucks)でも起きている。この事件を受けて、スターバックスは14,000店舗を休業にし、従業員向けのアンチバイアス(反偏見)研修を行った。
Following an incident based on racial discrimination in one of its stores, the US branch of Sephora (A French multinational chain of personal care and beauty stores) decided to hold a one hour “Inclusion Workshop” for all of its 16,000 employees.
While the company did not provide detailed information about the training, it said the training had been in development months before the incident occurred. Sephora says it will hold further Diversity and Inclusion training in the future.
Sephora said the incident “does reinforce why belonging is now more important than ever.”
Last year a similar incident happened in a Starbucks in the US. In response, Starbucks closed its 14,000 stores for anti-bias training for its employees.