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2019.07.03

#StOpE:職場における日常的性差別と闘うための、フランスの新たな取り組み

目次

 

2018年末、フランスでは「男女平等の実現と性差別の撤廃」のために、フランス国務長官の後援のもと、30の企業が職場での日常的な性差別と闘うことへの公約に署名した。

 

働く女性のうち80%が、職場での性差別に苦しんでいるという報告がある。性差別的な言動やふるまいは無意識的、潜在的なものも存在するが、それこそが日常生活の中で女性を排除したり、失墜させているのだ。 #StOpEイニシアチブは、性差別に対するグッドプラクティスを共有・促進し、この問題に取り組む企業とリーダーの集団を創り出すことを目的としている。

 

#StOpEイニシアチブを通じて、企業は性差別を減らすことを約束しており、来年には以下8つの優先事項から少なくとも1つを自社の事業に取り入れる予定だ。

 

1.性に寛大な規則を掲示し、適用する
2.性差別的行動(行為、言葉、態度)とその影響についての意識を高めさせる
3.日常的性差別とたたかう義務とグッドプラクティスをねらいとしたトレーニングを実施する
4.企業における性差別行為に対処するための教育ツールを従業員に広める
5.すべての従業員に対し、性差別行為の認識と防止を支援するよう奨励する
6.性差別が起こりうる状況を防ぎ、性差別行為からの回復とその管理のために、被害者、目撃者、および意思決定者それぞれに対しての支援を行う
7.性差別を制裁し、関連する制裁の情報共有を行う
8.日常的性差別に対する方針をつくるための計測指標をおき、測定する

 

署名した企業と組織は継続して#StOpEイニシアチブに登録されるために、年に一度集まり、実行した施策の評価と進捗状況に応じた優先順位の変更をしていく。

 

公約に署名した30の企業リスト:
Accenture – AccorHotels – AccorInvest – Adecco Group – Air France – Aviva – Axa – BNP Paribas – EDF – Dior – Ecole Polytechnique – Engie – EY – France TV – HPE – IBM – L’Oréal France – Lagardère – Lenovo – LVMH – Michelin – Orange – Page Group – Schneider Electric – Siemens – Société Générale – SNCF – Solvay – Suez – Total

 

At the end of 2018, 30 companies signed a common commitment to fight against sexism said ordinary at work, under the patronage of the French Secretary of State for “Equality between women and men and the fight against discrimination”.

 

While 80% of working women report suffering from sexism at work. These acts, words, behaviors are often involuntarily or insidiously but neither-less exclude, it inferior and disqualify women in daily work life. The #StOpE initiative aims to share and promote good practices against sexism and to create a collective of companies and leaders committed to this issue.

 

Through the #StOpE initiative, these companies are committed to reducing common sexism and will deploy at least one of the following eight priority actions in their businesses in the coming year:

 

1. Display and apply the tolerance principle 0
2. Inform to raise awareness of sexist behaviors (acts, words, attitudes) and their impacts
3. Targeted training on obligations and good practices to combat ordinary sexism
4. Disseminate educational tools to employees to deal with sexist behavior in companies
5. Encourage all employees to help prevent and identify sexist behavior
6. Prevent situations of sexism and provide personalized support to victims, witnesses and decision makers in the recovery and management of sexist behavior
7. Sanction wrongdoing and communicate the associated sanctions
8. Measure and put in place monitoring indicators to adapt the policy against ordinary sexism

 

The mobilized companies and organizations will meet once a year to evaluate the actions taken and to reorient the priority fields according to the progress made, in order to register this initiative over time.

 

List of the companies :
Accenture – AccorHotels – AccorInvest – Adecco Group – Air France – Aviva – Axa – BNP Paribas – EDF – Dior – Ecole Polytechnique – Engie – EY – France TV – HPE – IBM – L’Oréal France – Lagardère – Lenovo – LVMH – Michelin – Orange – Page Group – Schneider Electric – Siemens – Société Générale – SNCF – Solvay – Suez – Total

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