P&Gは2019年のシチズンシップレポートを発表した。レポートには前年度におけるダイバーシティ&インクルージョンの改善報告が含まれている。
P&Gは世界70カ国で10万人を雇用する多国籍企業であり、またAlways, Gillette, パンテーン、パンパースといった20以上の企業の親会社でもある。
P&Gは今年いくつものD&Iに関連した活動に参加した。
世界中で50のLGBT活動を支援し、ニューヨークでWorld Prideのプラチナスポンサー賞を獲得した。
P&Gは、エミー賞を獲得した短編映画The talkの続編としてThe lookを発表。人種に関する偏見を鋭く切りどったものである。
さらに、4つの神経学的多様性プログラムを職場における自閉症インクルージョン改善のために創出した。
ジェンダーダイバーシティに関しては、50/50の割合を目指すとしており、現在、管理職と取締役会における女性の割合は40%に達する。P&Gはまた子会社を通したダイバーシティ&インクルージョンにも取り組んでいる。
たとえば、Alwaysは女子生徒が生理を理由に学校を休む問題の解決に取り組んでいる。毎年、数百万人の生徒が生理用品がないために学校を休んでいる。これに対し、Alwaysは#ENDPERIODPOVERTYというキャンペーンを通して4,000万枚のナプキンを寄付した。
非公式ではあるが、とあるヘルスケア企業はアメリカ女子サッカーチームの同一賃金を支援するため50万ドルを寄付した。
インドではアリエルが2015年に行ったキャンペーンを延長継続しており、家事に関する男性の考え方を変えようとしている。キャンペーン当初と比べ、家事は女性のものと考える男性は79%から52%に減った。
パンパースは2021年までに、アメリカとカナダの男性用トイレにオムツ替えベッドを5,000個設置するキャンペーンを始めた。
詳細はこちら。
P&G released its 2019 Citizenship report, which include Diversity and Inclusion improvements during the last fiscal year among others.
P&G is a multinational company employing around 100 000 people from 70 countries and is the parent company of over 20 international brands such as Always, Gillette, Pantene or Pampers.
P&G participated in numerous D&I actions this year.
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The company showed support to 50 LGBT movements around the world and was awarded the platinum sponsor of World Pride in New York.
P&G also released a sequel named “The Look” to its Emmy Award winning short movie “The talk” which sensitizes around racial biases.
In addition, the company created 4 neurodiversity programs to improve autism inclusion in the workplace.
Regarding gender diversity, the company is pursuing its commitment to achieve a 50/50 level. Its senior leadership team and Board of Directors are composed of more than 40% women.
P&G is also committed to D&I via its affiliate companies.
For example, Always launched a campaign to reduce female students who are absent from school due to their menstruation. . Every year millions of students skip school due to lack of access to hygienic products. The brand donated over 40 million pads via its #ENDPERIODPOVERTY campaign.
Secretly, the health care brand donated $500 000 dollars to support the equal pay for the U.S. women’s soccer team. .
In India, Ariel extended its 2015 campaign #Sharetheload aimed to change men mentality regarding housework. Since the beginning of the campaign, the number of men thinking house chores are for women only dropped from 79% to 52%.
Pampers started a campaign to build 5000 diaper changing facilities in men’s toilets by 2021 in the U.S and Canada.
To see all the actions taken, please consult the full report available here.