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2019.07.16

【カナダ】フェイスブックの職業広告、特定の年齢層をターゲットにすることが禁止に

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カナダとオンタリオ州の人権委員会は、例外的措置ではあるが双方の委員会が協力する形で、フェイスブック(Facebook)に対し、カナダ人雇用主が年齢をもとに特定の人間を差別するような職業広告を出すことをやめるよう、要請を出した。

 

「カナダの連邦政府、州政府、それから地域における人権法は人々を年齢、性別、人種障害などをもとにした差別から保護する」と、オンタリオ州委員会のレヌ・マンデーン(Renu Mandhane)と連邦委員会のマリークロード・ランドリー(Marie-Claude Landry)は書面を提出した。

 

表面上、求人広告は年齢に関して何も言及していない。しかし、広告はターゲットとされる年齢層のフェイスブックフィードにだけ現れるようになっている。中には年齢ではなく、女性をターゲットにしているものもあれば、男性をターゲットにしているものもある。

 

カナダの人権法下では、18歳以上の人間に広告を出すことが許可されているが、それが本当に仕事をする上で必要条件か特別な雇用プログラムであることを証明できなければ、特定の年齢に絞った求人をすることはできない。

 

The Canadian and Ontario human rights commissions have taken the exceptional step of joining forces to urge Facebook to stop Canadian employers from being able to post job ads that discriminate against some workers based on age.

 

“The federal, provincial, and territorial human rights laws in Canada protect people from discrimination on the basis of factors like age, sex, race, disability, etc.” wrote Ontario commissioner Renu Mandhane and federal commissioner Marie-Claude Landry.

 

On the surface, the ads said nothing about age. However, they were set so to only appear in the Facebook feeds of people in the targeted age range. Some ads targeted women or targeted men.

 

Under Canadian human rights law, you can set an ad to be seen by those over 18 but you can’t advertise only to a particular age range unless you can demonstrate there is a genuine job requirement or it is part of a special hiring program.

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